понеделник, 2 февруари 2009 г.

Supermax - Number One In My Heart

Супермакс действително са номер едно в сърцето ми. А Курт Хауенщайн е измислил музиката изобщо - в това вярвам най-искрено и ако не искате да ви изнеса двучасова лекция по въпроса, никога не подлагайте това ми мнение под съмнение.

Затова още по-парадоксално е, че точно тази песен е неоткриваема извън "Ю Тюб". Няма я в никой редови албум на групата, няма я в сборните, преработените и пиратските албуми на Супермакс, нито в торенти... абе, никъде.

Излиза през 1984-та единствено на сингъл/макси сингъл. Няколко бройки от тях се предлагат по различни сайтове от колекционери на винил, като цената варира широко и в един от случаите беше даже малко над 200$. Ех, някой ден като забогатея...

Дотогава имаме само това триминутно видео от някакво ТВ шоу, което е включено и в DVD антологията на Супермакс.

Нямам специален спомен от тази песен. Бях в казармата, когато излезе, истински късмет е, че въобще я чух тогава. Беше велика... но аз мисля така за всички парчета на Супермакс.

Минаха години. Не помня точно, може да е било 1998-ма или 2001-ва или пък някоя от годините между тях. Тогава живеех в Люлин. И един ден, както си минавам с осмицата покрай пазара в Люлин, гледам... Курт Хауенщайн! Очите ми щяха да изскочат от изумление.

Вярно, че той разви сериозна дейност в България в средата на 90-те. Смяташе съвсем сериозно да прави бизнес тук. Но после дойде Виденовата зима, нещата тук се скапаха и той изчезна. Последната ми информация беше, че живее на Канарските острови. Нерде Канарските острови, нерде пазара в Люлин...

Слязох веднага от трамвая и се вторачих от предпазливо разстояние в идола си. Курт беше в онова тежкарско кожено яке, което носеше през голяма част от 90-те. (Всъщност той цял живот носи различни екстравагантни черни кожени якета. Подозирам, че може би дори си ги прави сам - в едно интервю казваше, че обичал в свободното си време да си шие дрехите...) Придружаваше чернокожа девойка, за която по-късно разбрах, че е Бети Оноре.

Бети беше слабо известна около Слави Трифонов в годините преди шоуто му по БТВ, затова не я познавах. Курт прекара много години в България, а той, първо, си пада по чернокожи и, второ, е женкар. Бети беше станала жената до него, пееше и в Супермакс, когато той събираше групата за активна дейност. Пък Бети имала апартамент в Люлин... и така. 

Помотаха се малко по щандовете, като Курт зяпаше с любопитство и широко ухилен цялата ни цигания и ориенталщина, които видимо не разваляха доброто му настроение. Отби се на сергията с пиратски дискове, откъдето и аз купувах понякога и поразрови с интерес. Задържаха се на ъгъла на пазара, където Бети дълго разглежда някакви джапанки или може би сабо и накрая си ги купи, което накара Курт да се ухили още повече. После двамата се качиха на скромна черна кола с леко прикрита спортна агресивност (не видях марката) и отпрашиха - не към центъра, а към вътрешността на Люлин.

Не помня вече измислям ли си или някой ми каза по-късно, че Бети всъщност живеела в 6-ти или 5-ти Люлин (където и аз), но в противоположната му на мен част.

Звезди посред бял ден... 

Бай дъ уей, честит 60-ти (!) рожден ден на Курт - роден е на 14 януари, 1949-та.

Torrents - http://www.zamunda.net/details.php?id=132612&hit=1 (иска регистрация).

Няма коментари: